به گزارش روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، محمد جواد تقوایی اظهارداشت: هماهنگ سازی ساختار مقررات هوانوردی ایران با چهارچوب مقررات آژانس ایمنی هواپیمایی اتحادیه اروپا در شورای راهبردی صنعت به تصویب رسیده است.
وی افزود: محتوای مقررات، با دقت و با در نظر گرفتن ضرورتها، مصالح و الزامات ملی، با شرایط صنعت و کشور تطبیق داده می شود و این محتوا تا حد امکان، هماهنگ با چهارچوب و رویکرد مقرراتی EASA خواهد بود.
تقوایی، علت اتخاذ تصمیم مذکور را، ترسیم الگوی کارآمد و پایدار و منطبق با ساختارهای مقرراتی غالب در دنیا دانست.
وی بهره گیری از استانداردها و رویه های آزموده توسط کشورهای پیشرو در صنعت هوانوردی را نوعی خردورزی تلقی کرد و گفت: در این راستا سمت و سوی اتخاذ شده در راستای ساختارهایی بوده که از منظر حمل و نقل هوایی بیشترین تعامل را با کشورمان داشته اند.
معاون استانداردپرواز سازمان هواپیمایی کشوری، خاطرنشان کرد: در حال حاضر طیف وسیعی از مقررات هوانوردی کشور مطابق با این الگوی مقررات (EASA) هستند و تصمیم فوق، تغییری بنیادین و دشواری محسوب نمیشود، بلکه یک نوع قطعیت دادن در حوزه های مختلف به سیاست وضع مقررات است.
وی با تاکید براینکه نقطهنظرات تمامی ذینفعان صنعت در زمینه محتوای مقررات هوانوردی کشور مورد توجه و بررسی قرار خواهد گرفت تصریح کرد: ضروری است تمامی ارائه دهندگان خدمات هوانوردی در کشور و ذینفعان مقررات سازمان هواپیمایی کشوری، ضمن آگاهی از این چشم انداز، برنامه ریزی های آتی خود را بر مبنای این سیاست اعلام شده استوار سازند.به گزارش روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، محمد جواد تقوایی اظهارداشت: هماهنگ سازی ساختار مقررات هوانوردی ایران با چهارچوب مقررات آژانس ایمنی هواپیمایی اتحادیه اروپا در شورای راهبردی صنعت به تصویب رسیده است.
وی افزود: محتوای مقررات، با دقت و با در نظر گرفتن ضرورتها، مصالح و الزامات ملی، با شرایط صنعت و کشور تطبیق داده می شود و این محتوا تا حد امکان، هماهنگ با چهارچوب و رویکرد مقرراتی EASA خواهد بود.
تقوایی، علت اتخاذ تصمیم مذکور را، ترسیم الگوی کارآمد و پایدار و منطبق با ساختارهای مقرراتی غالب در دنیا دانست.
وی بهره گیری از استانداردها و رویه های آزموده توسط کشورهای پیشرو در صنعت هوانوردی را نوعی خردورزی تلقی کرد و گفت: در این راستا سمت و سوی اتخاذ شده در راستای ساختارهایی بوده که از منظر حمل و نقل هوایی بیشترین تعامل را با کشورمان داشته اند.
معاون استانداردپرواز سازمان هواپیمایی کشوری، خاطرنشان کرد: در حال حاضر طیف وسیعی از مقررات هوانوردی کشور مطابق با این الگوی مقررات (EASA) هستند و تصمیم فوق، تغییری بنیادین و دشواری محسوب نمیشود، بلکه یک نوع قطعیت دادن در حوزه های مختلف به سیاست وضع مقررات است.
وی با تاکید براینکه نقطهنظرات تمامی ذینفعان صنعت در زمینه محتوای مقررات هوانوردی کشور مورد توجه و بررسی قرار خواهد گرفت تصریح کرد: ضروری است تمامی ارائه دهندگان خدمات هوانوردی در کشور و ذینفعان مقررات سازمان هواپیمایی کشوری، ضمن آگاهی از این چشم انداز، برنامه ریزی های آتی خود را بر مبنای این سیاست اعلام شده استوار سازند.